Page 33 - Plan
P. 33







G.28.18. Planlama alanında gerekli izolasyonlar yapılmak şartı ile teras çatı tercih edilebilir. Ancak terasta
merdiven üstü hariç kapalı alan yapılamaz. Merdiven üstü tabliyesi kotu 2.50 metreyi geçemez.


G.29. BİNALARA KOT VERİLMESİ, BAHÇE TESVİYESİ VE DUVAR YAPIMI
G.29.1. Su basman kotu konut ve turizm tesis alanlarında en fazla +1.50 metre, ticaret ve konut altı ticaret alanlarında en fazla
+0.50 metre olacaktır. Diğer kullanım türlerinde su basman kotu yüksekliğini belirlemeye belediyesi yetkilidir. Zemin
suyu yüksek olan yerlerde bina su basman kotu belediyenin ilgili biriminden alınacak görüşe göre belirlenecektir.
G.29.2. Kot onaylı 1/1000 ölçekli hâlihazır haritalar esas alınarak tabii zemin üzerinden hesaplanır.
G.29.3. Hâlihazır haritadaki kotların yetersiz olması halinde parselin durumuna göre idare 1/500 ya da 1/200 ölçekli plan kote
isteyebilir.
G.29.4. Kot alma noktalarını değiştirmek maksadıyla idareden izin alınmadan parsellerde hafriyat ya da dolgu yapılamaz.
G.29.5. Turizm, Sanayi, Ticaret vb. fonksiyon alanlarına ilişkin özel hüküm getirilmediği takdirde binalara kot her bina için
ayrı olmak üzere bina köşelerinin oturacağı tabii zemin kotlarının aritmetik ortalaması alınarak verilir.
G.29.6. Tabii zeminden kotlandırma, belediyenin ilgili birimince, yapı adasının tamamının etüdü ve ilgili yapı adasını
çevreleyen tüm yolların kırmızı kotunun belirlenip, belediye encümenince kabulü ile uygulanır.
G.29.7. Karayolu statüsündeki yollardan cephe alan parsellerde bina +0.00 kotu belediye encümenince onaylanan yol kırmızı
kotuna göre verilir.
G.29.8. Kırmızı kot ve arazi ortalamasına göre oluşan bina +0.00 kotunu arazi yapısı, mevcut teşekkül vb. unsurlarla birlikte
değerlendirerek +/- 1.00 metre yükseltmeye ya da düşürmeye belediyesi yetkilidir.
G.29.9. Arazi ortalamasına göre oluşan bina +0.00 kotu kırmızı kotun üzerinde kalıyorsa:
 Bina +0.00 kotu ile yol kırmızı kotu arasındaki yükseklik farkının 1.50 metreden az olması halinde komşu
parsellerdeki yapılaşma durumu, mevcut duvarlar, kot farklılıkları gibi unsurlar gözetilerek bina +0.00 kotu yol
kotuna indirilebilir. Ancak bina +0.00 kotu ile yol kotu arasındaki yükseklik farkının +1.50 metreden fazla
olması durumunda arazi kotu yol kotuna indirilemez.
 Tespit edilecek kırmızı kota göre açılacak olan yola dolgu yapılmasını gerektiren hallerde, yeni oluşan yol kotu,
arazi ortalamasına göre oluşan +0.00 kotunu aşıyorsa bina +0.00 kotu doğrudan yol kotundan verilir.
 Ön bahçede yol kotu ile bina +0.00 kotu arasında kalan alan toprak altı kapalı otopark olarak kullanılabilir.
Otopark amacıyla yapılacak olan duvar, parsel yol cephesine en fazla 1 metre yaklaşabilir ve yüksekliği 2.50
metreyi aşamaz.
 Bina +0.00 kotu ile yol kırmızı kotu arasındaki yükseklik farkının 2.50 metreden fazla olması durumunda
kademelenme yapılması zorunludur. Kademe genişliği en az 1.50 metre olacaktır.
G.29.10. Arazi ortalamasına göre oluşan bina +0.00 kotu, kırmızı kotun altında kalıyorsa,
 Kırmızı kot belirlenirken tabi zemine göre yola dolgu yapılması gerektiği hallerde bina +0.00 kotu, arazi
ortalamasına göre oluşan +0.00 kotuna yola yapılan dolgu yüksekliği eklenmek suretiyle hesaplanır.
 Bina ön bahçesinde dolgu yapılabilir. Yapılacak olan dolgu sonucu oluşan duvar yüksekliği, 2.50
metreyi aşamaz. Dolgu duvarı bina ön cephesine 3 metreden fazla yaklaşamaz. Ön bahçede dolgu
yapılması halinde yol seviyesinde kalan dolgu alanı otopark maksatlı kullanılabilir.
 Arka bahçede parsel en düşük kotu ile +0.00 kotu arasında kalan alanda dolgu yapılabilir. Yapılacak
olan dolgu +0.00 kotunu geçemez. Arka bahçelerde yapılacak olan dolgularda duvar yüksekliği 2.50
metreyi aşamaz. 2.50 metrenin üstünde duvar çıkması durumunda kademelenme yapılacaktır.
Kademeler arası genişlik zorunlu durumlar dışında 1.50 metreden az olamaz.
 Yol ile bina arasında isteğe bağlı olarak binanın yol kırmızı kotuna rastlayan katına gelecek
şekilde geçit köprü yapılabilir. Geçit köprü genişliği gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla 3
metreden çok olamaz.
G.29.11. Teras evlerde alt kademedeki yapının çatı kotu, üst kademedeki yapının su basman üst kotu olacaktır.
G.29.12. Bir adada aynı yoldan yüz alan parsellerin dörtte üçünün yürürlükteki planın kot alma yöntemine göre
yapılaşmış olması halinde mevcut teşekkül dikkate alınır.
G.29.13. Yapılacak istinat duvarı yüksekliği 2.50 metreyi geçemez. Parselin büyüklüğü, arazi yapısı ve formu gibi
gerekçelerle istinat duvarı yüksekliğinin 2.50 metreyi zorunlu olarak geçmesi durumunda öncelikle
kademelenme (teraslama) yapılacaktır. Kademe genişliği 1.50 metreden az olamaz. Parselde
yapılaşmanın kademelenme yöntemi ile de sağlanamaması ve bu durumun belediye tarafından tespiti
halinde bina +0.00 kotunu ve duvar yüksekliğini kademelenme yöntemini esas alarak belirlemeye
belediyesi yetkilidir.


33

   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38